Je samozřejmé, že se žádná firma neobejde bez zákazníků. Někdo ji přece musí financovat, a tím někým jsou u každého podniku jeho zákazníci, utrácející tu své peníze. Jenže někdy není takových zákazníků tolik, kolik by jich mělo být, a po některých z nabídek třeba, jak se říká, ani pes neštěkne. A potom je třeba zajistit skomírajícímu podnikatelskému webu náležitou propagaci. Aby se tento dostal lidem na oči. A to přednostně těm lidem, kteří by mohli mít o to zde nabízené zájem. Někdo tedy sice stále ještě sází na to, že někde vyvěsí tuctovou reklamu a bude doufat, že si jí internetová veřejnost všimne.

Jenže v to bych raději nedoufal. Webů a reklam je všude mnoho a současně je faktem, že když se ona reklama ukáže někomu, kdo o to propagované nemá zájem, stejně z toho nic nebude. A tak se stále více prosazuje cílená propagace. Tedy dejme tomu PPC reklama Microsoft Ads, která může ve vyhledávači Bing od Microsoftu oslovovat dostatek potenciálních zákazníků. Tedy lidí, kteří by o to propagované měli zájem, a ne ty, pro které daná nabídka není tím pravým. A dobrou pomocí těch, kdo se potřebují prosadit, jsou i RTB kampaně, které umožňují při každém načtení webu zobrazení právě té reklamy, která je pro návštěvníka nejvhodnější.

Což znamená, že tu inzerenti neplatí za nic, ale pouze za zobrazení reklamy lidem, kteří o ni mají zájem. Což vede pochopitelně k větší návratnosti peněz, jež inzerenti do takové propagace vkládají. O tom tu totiž rozhodují demografické údaje, zájmy, chování potenciálních zákazníků na internetu, místo, kde se potenciální zájemci vyskytují, atd, což je zárukou, že se ke každému z nás dostanou právě ty reklamy, které nás nenechají chladnými. Dnes už je prostě možné směřovat reklamy jen na lidi, kteří o ně mají zájem. A to je žádoucí. Takové reklamy se totiž lidem nepříčí, ale zaujmou.