Programové moduly pro webové prohlížeče se dnes posunuly ve svém vývoji o značný kus kupředu, a kdo se domnívá, že vystačí se znalostmi a strukturou webových stránek, které byly známy na přelomu milénia, hluboce se mýlí.
Není třeba se však příliš znepokojovat, ohledně tvorby webů existuje řada firem , a pokud byste přece jen rádi tvořili svůj web vlastními silami, lze jej pomocí programových balíků sestavit během několika hodin. Jedním z nejznámějších, velmi výkonných, produktivních a oblíbených nástrojů je např. WordPress.
Webové stránky a SEO
Dalším významným jevem v současné oblasti Internetu je SEO. Znalosti této problematiky jsou dokonce upřednostňovány před znalostí HTML, CSS a PHP, neboť vytvořit webové stránky není až tak složité, jak se na první pohled zdá. Pomocí různých šablon si zajistíte podobu webu podle svých představ a ta může být dokonce několik let statická, neměnná. Jiná situace je ovšem v oblasti fenoménu SEO. Pokud si web netvoříte jen pro své vlastní potěšení a chtěli byste, aby o vás svět věděl, musíte dát vyhledávačům prostor, aby vás také lidé objevili.
Klíčová slova, title a descriptions
Jedny z nejdůležitějších bodů této problematiky jsou tzv. title a descriptions.
Některé kuriózní zajímavosti se tu objevují poměrně často a jsou dokonce zdrojem občasného humoru. Např. vyhledávání klíčových slov podle gramatických pravidel českého jazyka. Pokud budete psát, že žena je obdařena velkými prsy, je to gramaticky správně. A že má muž mohutná prsa, třeba vymakaná z posilovny, to je také správně. Ženy zkrátka mají prsy a muži prsa. Ve druhém pádě jsou to výrazy „ženských prsů“ anebo „mužských prsou“. Paradoxně však pro vyhledávače nebudete s touto gramaticky správnou interpretací úspěšní, tedy pokud budete uvádět do title a descriptions správný tvar. Lidé totiž vyhledávají např. přípravky pro zvětšení ženských prsou, nikoliv prsů.