Jak bojovat proti pocitu osamění

Jak bojovat proti pocitu osamění

1.       Projevujte city lidem okolo sebe
Pokud se budete tvářit otráveně nebo nepřátelsky k lidem, kteří vás mají rádi, a nebudete s nimi komunikovat, nejspíš si přátele moc dlouho neudržíte. Mluvte s nimi. Mějte je rádi. Vysvětlete jim, že právě procházíte těžkým obdobím. Požádejte je o emocionální podporu. Zeptejte se sami sebe, komu můžete věřit a tyto lidi si držte blízko sebe.
kluk sedí u zdi
Avšak nezapomeňte, že pokud budete příliš zahleděni sami do sebe, nakonec přijdete o všechny. Musíte své přátele a blízké také potěšit, také se jich zeptat, jak se jim daří.

2.       Nedělejte si životní cíl z jediné osoby
Ať už je to váš rodič, nebo naopak vaše dítě či partner – váš život se nemůže točit okolo jednoho jediného člověka, který pro vás znamená všechno. Lidé se mění, odcházejí, mění názory. Upnout se na jednoho člověka si říká o velké problémy.

Pěstujte vztahy, milujte lidi okolo sebe, jiné více a jiné méně, ale nedělejte z jednoho člověka váš životní cíl. Mějte i jiné zájmy, jiné přátele, koníčky, které vás dělají šťastnými.

3.       Antidepresiva nejsou lék na život
Neměli byste se spoléhat jenom na odbornou pomoc. Antidepresiva vás dokážou postavit zpátky na nohy a vlít do vás po dlouhodobém užívání trochu života, ale rozhodně vás nevsadí zpátky do společenského života. Antidepresiva, a ani lékař, který je předepisuje, nejsou lék na všechno a nejsou řešením vašich problémů. Je to doslova jenom stéblo, kterého se máte chytit, když se topíte, ne na nich viset.
vysypané pilulky
4.       Nikdy nevíte, kdy vás navštíví štěstí
Všechny šťastné věci se dějí ve chvílích, kdy je nečekáte. Proto byste měli každé ráno vstát z postele a pokusit se o něco nového, nebo o něco, co vás baví. Nikdy nevíte, co vás potká třeba jenom při obyčejném venčení mazlíčka, nebo při cestě na nákup. Třeba právě tam potkáte svou vysněnou lásku, inspiraci nebo kamarádku.

Jak bojovat proti pocitu osamění
Ohodnoťte příspěvek