Pšeničné klíčky: proč jsou tak zdravé?

Pšeničné klíčky: proč jsou tak zdravé?

Stejně jako u pšeničných otrub, jsou klíčky vedlejším produktem při výrobě mouky.
Při složitých postupech jsou tyto zárodky odděleny od zrna. Vzhledem k tomu, že jsou velmi mastné, mouka by rychleji žlukla a byla by méně trvanlivá, proto se odstraňují. Jelikož obsahují mnoho cenných živin, jsou skladovány, prodávány samostatně, popřípadě zpracovány na pšeničný olej.
 
Přínos
Jsou obzvláště bohaté na vitamíny, minerály, stopové prvky a aminokyseliny. Navíc obsahují nenasycené mastné kyseliny.
klasy pšenice
 
Obsahují mnoho těchto vitaminů.
●       Vitamin B1 hraje důležitou roli ve funkci našeho nervového systému. Pokud vitamín chybí, mohou se objevit depresivní nálady a špatná paměť.
●       Vitamin B2, známý jako riboflavin, je důležitý pro metabolické procesy v těle.
●       Vitamin B3 podporuje energetický metabolismus a pomáhá absorbovat důležité výživné látky z stravy.
●       Vitamín B5, také známý jako kyselina pantothenová, je důležitý pro zdraví srdce, funkci plic a trávení. Kromě toho by měl snížit stres a zlepšit růst vlasů.
●       Vitamin B6 je důležitý pro posílení imunitního systému a nervového systému.
●       Vitamin B9, takzvaná kyselina listová, podporuje tvorbu krve, růst a regeneraci buněk.
●       Vitamin E má antioxidační účinek a chrání buňky před volnými radikály, které se podílejí na vývoji různých onemocnění. Doporučuje se, aby dospělí užívali asi 12 až 15 miligramů vitaminu E denně. Již nyní může 50 gramů pšeničných klíčků tuto potřebu splnit.
 müsli snídaně
Kromě toho jsou bohaté na základní živiny:
●       Obsahují cenné minerály jako:
○       vápník, ten je důležitý pro budování a udržování kostí, zubů a svalů.
○       draslík, který zlepšuje funkci svalů a nervů.
○       hořčík, který zajišťuje, že svaly mohou fungovat dobře.
○       fosfor, jehož je zapotřebí pro energetický metabolismus.
●       Kromě toho jsou v nich zahrnuty následující stopové prvky:
○       železo, to podporuje přenos kyslíku v krvi.
○       antioxidant selen.
○       zinek, který je také považován za kosmetický prvek.
 
Tyto pozitivní účinky mají pšeničné klíčky pro vaše zdraví:
●       Jedna studie naznačuje, že pravidelná konzumace pšeničných klíčků zpomaluje proces stárnutí.
●       Další studie zjistila, že složka spermidin zabraňuje degenerativním onemocněním, jako je demence.
●       Pšeničné klíčky jsou také dobrým zdrojem rostlinných bílkovin. Proteiny jsou zvláště důležité pro hladké fungování mnoha tělesných funkcí a hrají důležitou roli při budování svalů.

Jak integrovat zárodky do své stravy?

Velkým pozitivem těchto zárodků je vysoká hustota živin. To znamená, že nemusíte konzumovat velké množství, abyste využili všech jejich výhod. Vzhledem k tomu, že mají vysoký obsah kalorií, postačí, když do jídla přidáte dvě až tři polévkové lžíce pšeničných zárodků denně.
Měli byste se ujistit, že je nevaříte a nepečete, protože jsou citlivé na teplo, kvůli němu ztrácejí cenné látky. Dávejte si je při snídani do jogurtů. Jejich mírně sladká a ořechová vůně funguje dobře také se sezónním ovocným salátem.

Pšeničné klíčky: proč jsou tak zdravé?
2.5 (50%)2