V tomto případě tedy ušetřit můžeme. Nejedná se jen o malou částku, protože pokud si sečtete celý nákup, tak zjistíte, že celkové ušetření není vůbec malé. Je mnoho lidí, kteří ihned, jak jim přijde nový leták, tak si napíší seznam podle letáku a následně jdou nakupovat. Je to logické řešení, protože každý by rád ušetřil a zároveň hodně a kvalitně nakoupil. Tito lidé chodí nakupovat výhradně podle reklam. Myslíte si, že nakoupí opravdu pouze zboží v akci? Je malé procento lidí, kteří opravdu jdou cíleně pro věci v akci a nic jiného na ně nemá vliv. Drtivá většina lidí koupí mnoho dalších věcí, které vůbec nechtěli. Je to dáno uspořádáním prodejny a věcem, které na nás působí při nakupování.
Při nakupování v obchodech na nás působí mnoho vlivů, které si vůbec neuvědomujeme, ale přesto nás velice ovlivňují (hlavně naše podprahové vnímání). Na to, jak zaujmout zákazníka a “přinutit” ho ke koupit zboží je celá řada studií (různé psychologické triky, které působí a další zajímavé věci). Uspořádání prodejny, barvy cen i například v jaké úrovni je umístěné jaké zboží má svůj důvod.
Počítejte s tím, že pokud budete nakupovat podle reklam, tak opravdu ušetřit můžete. Nicméně není jednoduché odolat svodům, které na nás obchodníci připravují. Může se také stát, že jiné zboží, které zrovna není v akci je dokonce dražší než normálně. Tedy koupíme nějaké věci opravdu v akci, ale za další si připlatíme a tím se nám může stát, že zaplatíme relativně stejně. Dalším nebezpečím je, že koupíme mnohem více kusů daného výrobku a tím pádem za více peněz. Rádi nakupujeme podle reklam a ve slevách, tak v tom můžeme pokračovat.