Pravidlo o dvou pizzách aneb tajemství úspěchu Amazonu

Pravidlo o dvou pizzách aneb tajemství úspěchu Amazonu

Jedna věc je zřejmá. Menší tým stráví méně času tvorbou pracovního rozvrhu, čímž mu zbyde více času na to, co je třeba udělat. A právě v tomto spočívá podstata úspěchu Amazonu. Pakliže řídíte v rámci jedné firmy spoustu malých týmů, je potřeba zajistit, aby všichni pracovali pohromadě a měli přístup ke společným zdrojům společnosti, jestliže chtějí dosáhnout větších cílů, které si vytyčili.Můžete rozšířit produktové řady bez zavádění nových vnitřních struktur, svolávání porad, vymýšlení nových projektů a zpracovávání dat v logistických a e-commerce platformách.
amazon a mobilní telefony
Není třeba létat do vzdálených míst a plánovat spoustu setkání, abyste získali lidi potřebné například pro uvedení nového druhu make-upu v Itálii, nebo někoho přesvědčovat, aby přidal do svého programu další body. Amazon je dobrý právě v tom, že se jedná o společnost provozující elektronický obchod, ale to, v čem doopravdy vyniká, je zakládání nových společností věnujících se elektronickému obchodu, které pak prodávají zbrusu nové věci.
Sama společnost tento svůj přístup nazývá "setrvačníkem": jde o princip, díky kterému lze kontrolovat jiné společnosti a následně je využívat k tomu, aby poskytovaly stále vyšší hybnou sílu, ze které by ve výsledku profitoval celý podnik. Čím rychleji se tento pomyslný setrvačník točí a čím je těžší, tím složitější je, aby ho někdo zastavil.
salámová pizza
Deník New York Times roku 2015 popisoval zaměstnance Amazonu coby plačící trpitele sedící za svými psacími stoly, kteří jsou těsně před nervovým zhroucením vzhledem k tlaku, kterému jsou vystavováni. Rychlý přerod společnosti v této oblasti je však legendární. Ale jednou z věcí, která je pravdivá již od samého počátku, je, že Jeff Bezos sedí na vrcholu pomyslného potravinového řetězce firem a má přímou kontrolu nad obchodem v hodnotě 740 miliard dolarů.

Pravidlo o dvou pizzách aneb tajemství úspěchu Amazonu
Ohodnoťte příspěvek